کاربرد عایق پشم شیشه

دسته بندی ها

Table of Contents

برچسب ها
    آدرس ایمیل وارد شده معتبر نیست
تماس با ما
کاربرد عایق پلی یورتان:

Table of Contents

از ترکیب شیشه های طبیعی و بازیافتی در حرارت 1450 درجه سانتیگراد پشم شیشه به دست می آید . در واقع ترکیب این مواد باعث می شود تا در حرارت بالا الیافی به دست آید که پشم شیشه نام دارد. قطر الیاف 6 تا 7 میکرون است. این الیاف در فرایند تولید پشم شیشه به یکدیگر تابانده می شوند. این تافتن الیاف سبب میلیون ها سوراخ در پشم شیشه می شود. این سوراخ ها  هوا را در خود نگاهداری می کنند. با حفظ هوا در خود باعث به وجود آمدن ماهیت پشم شیشه می گردند.

پشم شیشه مانند یک عایق یا نارسانا عمل می کند. کارایی عایق پشم شیشه مثلا اگر در کاپشن به کار رفته باشد گرم کردن می باشد. چون به دلیل ویژگی که دارد هوا را در خود نگاه می دارد. در واقع کاربرد عایق پشم شیشه (Application of glass wool insulation) عدم انتقال پذیری گرما و سرما می باشد. کاربرد عایق پشم شیشه در واقع همان عایق حرارتی بودن آن است. بسیاری مردم ترجیج می دهند که کاپشن پشم شیشه را انتخاب نمایند. دلیل آن همان گرم بودن آن است.

کاربرد عایق پشم شیشه

پس یک کارایی عایق پشم شیشه را متوجه شدیم. از  طرفی پشم شیشه در مقابل آتش نمی سوزد. این بدان معنی است که اشتعال پذیر نیست. این قابلیت بدون روکش کاغذ متصل به آن است. کارایی عایق پشم شیشه به این دلیل که سرطان زا نیست بسیار مورد توجه است. همچنین پشم شیشه عایق صوتی مناسبی نیز می باشد. بنابراین کاربرد عایق پشم شیشه به عنوان عایق صوتی نیز مثال زدنی است. پشم شیشه در برابر حرارت  مقاوم است. بنابراین از هدررفت انرژی جلوگیری می کند.

پشم شیشه در مقابل آتش ن

 

بنابراین کاربرد عایق پشم شیشه در این جا نیز مشخص می گردد. همچنین حمل و نقل پشم شیشه در جابه جایی نیز راحت است. ذکر این نکته الزامیست که کیفیت و استحکام پشم شیشه در نوع خود بی نظیر است. در نظر داشته باشید که می توان به راحتی پشم شیشه را برش داد.  این بدان معناست که شکل پذیری پشم شیشه بالاست.

یکی از مزیت های پشم شیشه آن است که در مقابل رشد موجودات ذره بینی مانند قارچ­ها مقاوم است. پشم شیشه به عنوان یک عایق عالی در سطح دنیا شناخته شده است. کارایی عایق پشم شیشه را در زیر برمی شمریم. معمولا  کاربرد عایق پشم شیشه به طور وسیعی در دماهای میان 50- تا 250+ درجه در ساختمان ها  است. کاربرد عایق پشم شیشه شامل موارد زیر است.

دیگر کاربردهای عایق پشم شیشه

  • جهت جلوگیری از انجماد بتن
  • پشم شیشه جهت اجاق گاز
  • پشم شیشه اطراف لوله بخاری
  • پشم شیشه جهت عایق صوتی
  • پشم شیشه جهت عایق حرارتی
  • پشم شیشه پایین سقف شیروانی
  • پشم شیشه جهت اطراف لوله اگزوز
  • پشم شیشه برای  داکت ها و لوله ها در تاسیسات
  • پشم شیشه جهت عایق کردن کانال های صنعتی و ساختمانی
  • پشم شیشه در دیوار های مشترک و دیوار های خارجی ساختمان

همچنین بخوانید: کاربرد پشم سنگ

خرید پشم شیشه

برای خرید پشم شیشه شما می توانید از نمایندگی های معتبر شرکت های ساخت پشم شیشه خرید کنید. شرکت ایران عایق از نمایندگی های رسمی شرکت پشم شیشه کشور است که خدمات حضوری و آنلاین ارائه می دهد. شرکت ایران عایق مفتخر است تا خدماتی که مربوط به خدمات پشم شیشه است را در ساختمان به انجام رساند. عایق پشم شیشه به عنوان یکی از بهترین عایق ها عمل می کند.

 انواع پشم شیشه

 انواع پشم شیشه

  • پشم شیشه رولی یا پشم شیشه لحافی
  • پشم شیشه پانلی یا پشم شیشه ورقه ای
  • پشم شیشه عایق لوله از قبل ساخته شده
  • پشم شیشه فله ای یا پشم شیشه سفید

مزایای عایق پشم شیشه

عایق پشم شیشه یکی از پرکاربردترین و موثرترین نوع عایق حرارتی است که در ساختمان ها و صنایع مختلف استفاده می شود. برخی از مزایای استفاده از عایق پشم شیشه عبارتند از:

عایق حرارتی:

عایق پشم شیشه به دلیل داشتن چگالی بالا و توانایی پاسخ به تغییرات دمایی، توانسته است خواص عایق حرارتی منحصر به فردی را ایجاد کند. به عبارت دیگر، این نوع عایق قادر است حرارت را از گرما و سرما جذب و بازتاب کند.

آلایندگی کم:

در مقایسه با دیگر نوع عایق‌ها، عایق پشم شیشه آلاینده کمتری را در هوا پخش می کند. این معناست که سطح بالایی از کیفیت هوای داخلی ساختمان حفظ می شود.

مقاومت در برابر حریق:

عایق پشم شیشه، مقاومت بهتری در برابر حریق نسبت به دیگر عایق ها دارد. این به معنای کاهش خطراتی است که با حریق همراه هستند.

راندمان انرژی:

عایق پشم شیشه به دلیل داشتن خواص حرارتی بالا، می تواند باعث کاهش مصرف سوخت و افزایش راندمان انرژی در ساختمان شود.

طول عمر طولانی:

عایق پشم شیشه تحمل خوبی در مقابل شرایط مختلف محیطی مانند رطوبت، حرارت و سایر عوامل دارد و می تواند به مدت بسیار زیادی در ساختمان ها مورد استفاده قرار گیرد.

سخن پایانی

کاربرد عایق پشم شیشه در مصارف مختلف زیاد است. این نکته را بدانید که روز به روز اهمیت آن بیشتر مشخص می‌شود.

اشتراک گذاری:
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *