پشم سنگ توری دار چیست ؟ بررسی کاربردهای پشم سنگ توری دار

دسته بندی ها

Table of Contents

برچسب ها
    آدرس ایمیل وارد شده معتبر نیست
تماس با ما
پشم سنگ توری دار

Table of Contents

پشم سنگ توری دار و یا پتویی (rock wool blanket) از پر‌کاربردترین عایق‌ها برای کاهش مصرف انرژی و بهینه‌سازی آن در فضاهای مختلف است که شما می‌توانید با هزینه‌ای مناسب اقدام به ایزوله کردن محیط خود نمایید. عایق پشم سنگ توری دار موجب جلوگیری از انتقال صوت به داخل فضا می‌شود، همچنین این عایق از الیاف معدنی و مواد اولیه کاملا طبیعی تشکیل شده است. در این مطلب از وب سایت مجموعه ایران عایق شما را با این نوع عایق و کاربردهای آن آشنا خواهیم کرد.

پشم سنگ توری دار چیست؟

این عایق از موادی ساخته شده است که برای سلامت انسان و محیط زیست ضرری ندارد، ضمن اینکه الیاف خام استفاده شده در آن با صرفه اقتصادی بالا و قیمت ارزان وارد بازار شده و به راحتی نصب می‌شود. از الیاف معدنی و سنگ بازالت در تولید پشم سنگ توری دار استفاده می‌شود. لازم است بگوییم که بازالت سنگی آتشفشانی و بسیار سخت بوده و به عنوان عایقی مناسب برای بهینه‌سازی مصارف انرژی کاربرد دارد زیرا مقدار کمی از حرارت را انتقال می‌دهد.

عایق پشم سنگ فاقد مواد شیمیایی خطرناک برای سلامت انسان است در نتیجه تحت عنوان عایق بی‌خطر محسوب می‌شود. پشم سنگ توری دار حدود 300 تا 900 درجه سانتی‌گراد در برابر حرارت از خود مقاومت نشان می‌دهد، همچنین این عایق برای مصارف عمومی تهیه شده است و به صورت تاشو و یا رولی در بازار به فروش می‌رسد.

ویژگی‌ های پشم سنگ توری دار

پشم سنگ توری دار با نام ایزوبلانکت نیز تولید می‌شود و در انواع روکش‌های توری سیمی، فویل و کاغذ آلومینیومی در بازار موجود است، ضمن اینکه تحمل درجه حرارت بالایی دارد. این عایق انتقال دما و حرارت بسیار پایین و چگالی بالایی دارد. ایزوبلانکت با روکش‌های مختلف ساخته می‌شود ضمن اینکه از تنوع ضخامت برخوردار است.

کاربرد پشم سنگ پتویی

پشم سنگ در تولید عایق‌های صوتی، حرارتی و پتویی کاربرد دارد، همچنین مورد استفاده برای عایق کردن دیوار‌های داخلی و خارجی ساختمان، لوله، سقف و تاسیسات صنعتی قرار می‌گیرد. با توجه به مقاومت بالای پشم سنگ در برابر حرارت و صوت این عایق مانع از ایجاد آلودگی صوتی در مجتمع‌های مسکونی می‌شود، همچنین مقاومت مناسبی در برابر تغییرات دما دارد. عایق پشم سنگ پتویی مورد استفاده در صنایع نفت و گاز، پالایش و پتروشیمی، فولاد، عایق کردن دیگ‌های بخار صنعتی و سایر مصارف معرفی شده است. در ادامه به بررسی سایر کاربرد‌های پشم سنگ می‌پردازیم:

دیوارها و سقف‌ ها

پشم سنگ پتویی یک عایق صوتی و حرارتی بسیار مناسب برای استفاده در ساختمان‌ها است که مانع انتقال صوت و حرارت می‌شود. همچنین باعث بهینه‌سازی هزینه‌های ساختمانی برای گرمایش و سرمایش و انتقال صدا خواهد شد.

درب و پنجره

یکی از مهم‌ترین کاربرد‌های این عایق برای جلوگیری از انتقال صدا و حرارت است. همچنین باعث کاهش ورود گرد و غبار به داخل محیط می‌شود.

کاربرد پشم سنگ پتویی

کف

از پشم سنگ توری دار و یا پتویی برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و آب استفاده می‌شود، یک عایق حرارتی بسیار موثر در ساخت‌وساز است.

در مبلمان و صندلی‌ها

استفاده از عایق پشم سنگ پتویی و یا توردار در صنایع مبلمان‌سازی به منظور ایجاد کیفیت بهتر محصول است.

در سیستم‌ های تهویه

لازم است بدانید در سیستم‌های تهویه هوا برای صرفه‌جویی در هزینه‌های گرمایش و سرمایش و همچنین جلوگیری از ایجاد نویز از پشم سنگ توری دار استفاده می‌شود. معمولا پشم سنگ‌های توری دار به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت در سیستم‌های تهویه برای کاهش میزان آلودگی هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع استفاده از این نوع پشم سنگ یک فیلتر صوتی قدرتمند برای کاهش صداهای آزاردهنده دستگاه‌های تهویه هوا محسوب می‌شود.

در صنعت خودروسازی

از پشم سنگ توری دار در صنعت خودروسازی به دلیل داشتن وزن سبک و مقاومت بالا در برابر شعله استفاده می‌شود، همچنین در محفظه موتور و فضای داخلی خودرو به منظور عایق صوت و حرارت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صنایع بسته‌بندی

از پشم سنگ پتویی و یا توری دار برای جلوگیری از تغییرات دمای محیط و حفظ کیفیت محصولات تولید شده در صنایع بسته‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد، همچنین این محصول مقاومت بالایی در برابر رطوبت و حرارت دارد.

کاربرد پشم سنگ پتویی

معایب پشم سنگ پتویی

این نوع عایق پشم سنگ دارای معایبی به شرح زیر است:

قیمت بالا

پشم سنگ پتویی و یا توردار یک ماده پرمصرف و کاربردی با قیمت بالا معرفی شده است.

وزن سنگین

پشم سنگ به دلیل داشتن وزن بالا، نصب راحتی در ساختمان‌ها ندارد و حمل‌ونقل آن به مکان‌های مختلف بسیار دشوار است. امکان دارد استفاده از پشم سنگ در برخی افراد باعث ایجاد حساسیت‌هایی مانند انواع مشکلات تنفسی و آلرژی شود.

به نصب با دقت نیاز دارد

اگر می‌خواهید پس از نصب این محصول شاهد عملکرد مطلوب آن در محیط پیرامون خود باشید بنابراین لازم است هنگام نصب آن دقت کافی را داشته و یا از افراد ماهر در این حوزه استفاده کنید. برای اینکه پس از نصب پشم سنگ پتویی و یا پرده‌ای شاهد عملکرد مناسب آن در محیط اطراف خود باشید لازم است از افراد ماهر در این حوزه استفاده کنید، زیرا در غیر این صورت ساختمان شما به لحاظ صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوط به گرمایش و سرمایش دچار مشکل می‌شود.

نتیجه گیری

در این مطلب تلاش کردیم اطلاعات بسیار مناسبی را درباره پشم سنگ توری دار، ویژگی‌ها و کاربرد آن در اختیار شما مخاطبان محترم قرار دهیم. مجموعه ایران عایق عرضه‌کننده با کیفیت‌ترین عایق‌های حرارتی صوتی و رطوبتی در خدمت مشتریان عزیز می‌باشد.

اشتراک گذاری:
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *