عایق الاستومری چیست و کاربردهای آن

عایق الاستومری (Elastomeric insulation) به عنوان یکی از مناسب ترین عایق‌ها در صنعت عمرانی شناخته شده است و با توجه به اینکه عایق‌کاری مؤثرترین روش جهت صرفه‌جویی در انرژی می‌باشد، توصیه می‌شود حتماً از آن در موارد مختلف استفاده شود.

عایق الاستومری دارای مشخصات زیادی هستند و در عایق کاری تهویه مطبوع، گرمایش، لوله کشی، مخازن، اتصالات و کانال های هوا کاربرد بالایی دارند. ضمن اینکه این عایق در جنس، طول و ضخامت های مختلف قابل تولید است.

به دیگر بیان یکی از انواع عایق‌های برودتی و حرارتی است که در صنایع مختلف ازجمله صنعت ساختمان استفاده می‌شود. ساختار عایق الاستومری سلول بسته بوده و مقاومت آن در برابر آلودگی، رطوبت، بخارآب و حرارت بسیار بالاست.

عایق‌های الاستومری وزن بسیار سبکی دارند و به دلیل انعطاف‌پذیری بالایی که دارند برای عایق کاری انواع تأسیسات ساختمانی، کانال‌های هوا، لوله‌های بزرگ، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، صنعت خودروسازی و … استفاده می‌شود.

عایق الاستومری چیست؟

عایق الاستومری چیست؟

این عایق در برابر آلودگی، رطوبت، بخار آب و حرارت مقاومت و استحکام بالایی دارد. به همین دلیل در صنعت ساختمان سازی از آن بسیار استفاده می‌شود.

این عایق به صورت سلول بسته تولید شده و ویژگی هایی از قبیل عمر مفید و طولانی، بازدهی مطلوب، نصب سریع و کم‌هزینه آن موجب شده است تا جزء محصولات پرفروش بازار به شمار برود.

این نوع عایق بهترین جایگزین برای پشم شیشه است و نسبت به عایق‌های سنتی کمترین آسیب را می‌بیند. همچنین بسیار مقرون به صرفه بوده و نیاز به روکشی مخصوص ندارد.

به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی و بهبود راندمان سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی در صنعت تهویه مطبوع و همچنین صنایع مرتبط با تأسیسات ساختمانی مانند لوله‌های آب سرد و گرم در موتورخانه و همچنین در صنعت عایق صدا، امروزه از عایق الاستومری استفاده می‌شود.

این محصول کاملاً سازگار با محیط‌زیست است. به همین دلیل دامنه استفاده از عایق الاستومری در صنایع مادر مانند نفت و گاز و پتروشیمی گسترش‌یافته است.

از دیگر مزایای آن وزن سبک و نصب آسان این محصول می‌باشد. در دو نوع لوله‌ای و رولی تولید و عرضه می‌شود. عایق الاستومری همچنین در برابر حرارت بالا، اشعه ماوراءبنفش، گاز ازن و شعله، گازهای خورنده و آلاینده مقاوم است. در برابر مواد شیمیایی مقاوم است.

عایق الاستومری در برابر خروج بخارات مختلف مقاومت می‌کند به‌طوری‌که جذب رطوبت و نم عایق در مدت سی روز درنهایت ده درصد وزن عایق الاستومری است که در مقایسه با سایر عایق‌های سنتی مانند پشم سنگ و پشم شیشه. حدود 1000 برابر کمتر است.

دلایل استفاده از عایق الاستومری

دلایل استفاده از عایق الاستومری

یکی از اساسی‌ترین دلایل استفاده از عایق الاستومری این است که از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند.این عایق ضخامت‌های مختلفی دارد اما ضخامت معمول آن 3 سانتی‌متر است.

زیرا عایق الاستومری از فوم پلی یورتان ساخته‌شده است؛ و به دلیل اینکه فوم پلی یورتان از سلول‌های بسته تشکیل‌شده است در برابر حرارت و صدا عایق می‌باشد.

مقاومت در برابر نفوذ بخارآب

این عایق‌ها مقاومت بالایی در برابر نفوذ بخارآب دارند. مقاومت در برابر نفوذ بخارآب که با مو (μ) نشان داده می‌شود، عملکرد مناسب یک عایق را نشان می‌دهد.

این مزیت زمانی قابل‌توجه‌تر است که عایق در محیطی کمتر از دمای محیط استفاده شود. در این حالت بخارآب سعی می‌کند به داخل عایق نفوذ کند تا به تعادل برسد.

تأثیر آتش و گرما بر عایق الاستومری

در مقابله با آتش‌سوزی عایق الاستومری مشتعل نمی‌شود و گازهای آلاینده منتشر نمی‌کند و باعث آلودگی محیط‌زیست نمی‌شود.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های عایق الاستومری عایق صدا بدون این محصول می‌باشد. این ویژگی در این عایق به قدری مشهود است که یک قطعه آن به ضخامت 2 سانتی‌متر می‌تواند صدا را تا زیر 35 دسی بل کاهش دهد.

این محصول به دلیل غیر رشته ای و غیر متخلخل بودن عایق الاستومری در حین نصب تکه تکه نمی‌شود.

در صورت استفاده در محیط‌های بسته نیازی به پوشش ندارد؛ اما در صورت استفاده از این محصول در محیط‌های باز، برای جلوگیری از سایش زودرس، از کرکره آلومینیومی در سطح خارجی عایق الاستومری استفاده می‌شود.

ضخامت فویل آلومینیومی مورد استفاده در این عایق از 130 میکرون می‌باشد. این فویل آلومینیومی می‌تواند ساده یا رزوه‌ای باشد. مسلم است که فویل آلومینیومی رزوه‌ای کیفیت بالاتری دارد.

رسانایی گرمایی

جریان گرما در شرایط ایستا از سطح مواد همگن عبور می‌کند. هدایت حرارتی نشان‌دهنده توانایی مواد در انتقال حرارت است. مقدار کمتر λ برای عایق حرارتی بهتر است. مقایسه رسانایی حرارتی مواد مختلف:

  • آب λ = 0.58
  • چوب λ = 0.12
  • آلومینیوم = λ200
  • عایق الاستومری λ = 0.033

از انواع پوشش الاستومری چه می‌دانید؟

همان‌طور که گفته شد عایق‌های الاستومری یکی از بهترین عایق‌های حرارتی و برودتی می‌باشد که در صنعت های مختلف چون ساختمان سازی، صنعت سازی، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، تأسیسات ساختمانی و … از آن استفاده می‌شود.

این عایق به دو دسته رولی و لوله ای تقسیم بندی می‌شود که در زیر به توضیحات کاملی در مورد آن‌ها می‌پردازیم.

عایق الاستومری رولی

 با توجه به اینکه پوشش رولی در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید ضخامت آن را در نظر گرفت و مناسب ترین عایق را از نظر ضخامت تهیه کرد. نصب این عایق راحت بوده و چون دارای ویژگی های منحصر به فردی می‌باشد کاربرد بالایی در فضاهای داخلی و خارجی ساختمان دارد.

نصب و استفاده از عایق رولی در ساختمان ها باعث می‌شود تا طول عمر ساختمان بالا برود و مانع اتلاف انرژی و حرارت گردد.

همچنین این عایق دارای نمونه‌های متنوعی می‌باشد که از مهم ترین آن‌ها می‌توان به عایق رولی ساده، روکش دار و بدون روکش، شانه تخم مرغی، پشت چسب دار ساده، پشت چسبدار نخ دار اشاره نمود.

عایق الاستومری لوله ای

عایق الاستومری لوله ای نیز یکی از عایق‌های حرارتی می‌باشد و به منظور جلوگیری از یخ زدگی لوله های آب سرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته در سیستم های گرمایشی مانع از کاهش دما و گرما می‌گردد و مانع از زنگ زدن لوله های فلزی نیز می‌شود.

کارخانجات تولیدی، عایق‌های الاستومری را در ضخامت های 9، 13، 19 و 25 میلی متر تولید می‌کنند و سپس در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

این عایق دارای نمونه‌های مختلفی می‌باشد که از جمله آن می‌توان عایق ساده، عایق الاستومری با روکش آلومینیومی و عایق‌های الاستومری با روکش پروتکت بلک و سیلور را نام برد.

انواع مختلف این عایق‌ها به شرح زیر می‌باشد

  • عایق الاستومری رولی
  • رول عایق الاستومری ساده
  • عایق الاستومری Protect Black
  • عایق الاستومری با پشتی چسب
  • عایق الاستومری با رول شانه تخم‌مرغی
  • عایق الاستومری رولی روکش دار و بدون روکش

1.عایق الاستومری Protect Black

عایق الاستومری Protect Black

این عایق پوشش داده شده با Protect Black یک عایق حرارتی انعطاف پذیر است که ساختاری غیر متخلخل دارد. این عایق مقاومت بالایی در برابر بخارآب، رطوبت و آلودگی دارد و برای ایزوله سازی مکان‌هایی با رطوبت و آلودگی بالا و همچنین عایق‌بندی سیستم‌های تهویه مطبوع استفاده می‌شود.

2.عایق الاستومری با پشت چسب

نصب عایق‌های سنتی علاوه بر ایجاد حساسیت‌های تنفسی و پوستی، فرآیندی زمان‌بر در صنعت ساختمان است. برای این منظور امروزه به‌منظور تسهیل در عایق کاری و افزایش سرعت پروژه‌های ساختمانی از عایق‌های الاستومری با پشتی چسب استفاده می‌شود. استفاده از این عایق‌ها نه‌تنها باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود بلکه هزینه‌های عایق را نیز کاهش می‌دهد.

3.عایق الاستومری رولی یا ورقی

یکی از انواع عایق‌های الاستومری عایق‌های رولی یا ورقی می‌باشد که با توجه به محل موردنظر و شرایط آب و هوایی در ضخامت‌های مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد. این عایق به‌راحتی نصب می‌شود و می‌توان از آن در نمای داخلی و خارجی ساختمان استفاده کرد و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن باعث شده است که این عایق در مقایسه با عایق‌های سنتی کاربرد بیشتری داشته باشد. این عایق‌ها جایگزین مناسبی برای پشم شیشه بوده و با ساختار سلول بسته خود از اتلاف انرژی و حرارت در ساختمان جلوگیری کرده و طول عمر تأسیسات را افزایش می‌دهند.

این نوع عایق الاستومری انواع مختلفی دارد که به شرح زیر است:

3.1 . عایق الاستومری رول ساده

عایق الاستومری رول ساده

عایق الاستومری رول ساده وزن بسیار سبکی دارد و مقاومت آن در برابر رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها، مواد شیمیایی، گردوغبار و رطوبت بسیار بالاست. نصب و نگهداری آن بسیار آسان است و برای عایق کاری سیستم‌های تهویه مطبوع در فضاهای بسته استفاده می‌شود.

برای نصب این عایق از چسب مخصوص و برای پوشاندن درزهای ایجادشده از درزگیر مخصوص این عایق‌ها استفاده می‌شود.

3.2 . رول‌های عایق الاستومری پوشش داده شده و بدون پوشش

با توجه به تغییر شرایط آب و هوایی، برای عایق کاری تأسیسات ساختمان باید از عایق‌هایی که مقاومت بالایی در برابر تغییرات جوی و اشعه UV دارند استفاده کرد. عایق‌های الاستومری بدون پوشش را می‌توان در داخل ساختمان استفاده کرد، اما عایق‌های رولی روکش دار باید برای فضاهای بیرونی استفاده شود.

عایق الاستومری پوشش داده شده با آلومینیوم نمونه‌ای از عایق‌های مقاوم در برابر شرایط ناپایدار جوی است که می‌توان از آن برای جداسازی مخازن، سیستم‌های گرمایش، لوله‌های سرد و گرم و سیستم‌های تبرید استفاده کرد. عایق‌های روکش شده با آلومینیوم به دو صورت ساده و پشت چسب‌دار در بازار به فروش می‌رسند.

3.3. عایق الاستومری رولی شانه تخم‌مرغی

عایق الاستومری رولی شانه تخم‌مرغی

از عایق الاستومری شانه تخم‌مرغ عمدتاً به‌عنوان عایق صدا استفاده می‌شود و به دلیل ساختار سلولی و سطح متخلخل آن میزان صدا را به میزان قابل‌توجهی کاهش داده و نقش مهمی در کاهش آلودگی صوتی دارد.

این عایق شانه تخم‌مرغی در دو نوع ساده یا مواج بدون چسب یا با چسب تولید می‌شود و مقاومت آن در برابر جذب آب، حرارت، مواد شیمیایی و آسیب بسیار بالاست.

کاربردهای عایق الاستومری (Applications of elastomeric insulation)

  • لوله های آب گرم و سرد مصرفی
  • استفاده در دیوار ها به دلیل عدم اتلاف انرژی
  • لوله های تاسیساتی جهت گرمایش و سرمایش
  • آکوستیک سینما و سالن های اجتماعات و استودیوها
  • کانال های تهویه مطبوع و کانال های کولر و لوله های فن کوئل
  • دیوارهای سونا خشک و بخار جهت جلوگیری از اتلاف حرارت و رطوبت
  • منابع ذخیره آب روی پشت بام ها جهت جلوگیری از یخ زدگی یا گرم شدن آب
  • کف طبقات اول و سقف های اخر ساختمان ها جهت جلوگیری از اتلاف انرژی و انتقال صدا

ویژگی ها و مشخصات عایق الاستومری

این پوشش ها دارای ویژگی های بسیاری هستند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

  • این عایق از وزن سبکی برخوردار بوده و چون قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارد به راحتی می‌توان برای عایق و ایزوله کردن ساختمان از آن ه استفاده نمود.
  • در تولید این عایق از هیچ‌گونه ماده مضر و آلرژی زا استفاده نشده و هیچ‌گونه خطر و آسیبی وارد نمی‌کند. بنابراین در هنگام استفاده از آن لازم نیست از دستکش استفاده کنید.
  • از آنجا که این عایق نوعی پوشش نسوز محسوب می‌شود مقاومت زیادی در برابر آتش دارد.
  • قابلیت رنگ پذیری این محصول باعث شده تا مکان هایی از این عایق که در معرض دید قرار دارد را با رنگ روغنی رنگ کرد.
  • عایق معروف الاستومری می‌تواند در برابر رشد قارچ و باکتری مقاوم باشد.

طریقه نصب عایق الاستومری به چه صورت می‌باشد؟

طریقه نصب عایق الاستومری به چه صورت می‌باشد؟

برای نصب و اجرای آن نیاز به وسایل خاصی است که باید ابتدا آن‌ها را تهیه کرد. از انواع این وسایل می‌توان به چسب عایق، نوار درزگیر چسب دار، نوار درزگیر آلومینیوم، نوار درزگیر برزنتی و نوار درزگیر پلیمری اشاره نمود.

با توجه به اینکه عایق الاستومری دارای دو نوع لوله ای و رولی می‌باشد طریقه نصب هردو فرق داشته و باید در هنگام نصب آن را رعایت کرد. نصب عایق الاستومری رولی به صورتی می‌باشد که ابتدا باید محل مورد نظر را تمیز و عاری از هر گونه آلودگی نمود. بعد از تمیز کردن محل کار باید چسب پشت عایق را جدا کرد و به آرامی روی دیوار و یا سقف چسباند.

ولی در نصب عایق‌های لوله ای باید اندازه دلخواه و مشخص شده را با یک چاقوی تیز برش داد و سپس با چسب های مخصوص تمام درزها و اتصالات پوشش داده شوند. در ضمن هنگام استفاده هر دو طرف لبه‌ها باید به چسب آغشته باشد.

مزایای عایق الاستومری

مزایای عایق الاستومری

عایق‌های الاستومری بسیار سبک هستند و به دلیل انعطاف‌پذیری بالایی که دارند به‌راحتی می‌توان از آن‌ها برای عایق کاری سیستم‌های مختلف استفاده کرد.

عایق‌های الاستومری بادوام و طولانی هستند.

مقاومت سطحی بالای این نوع عایق باعث شده است که این نوع عایق در مقایسه با پشم شیشه و عایق‌های سنتی آسیب کمتری ببیند و مقاومت بیشتری داشته باشد.

قیمت این نوع عایق در مقایسه با پشم شیشه و پشم سنگ بالاتر است اما به دلیل عدم نیاز به روکش بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

این عایق‌ها فاقد هرگونه مواد مضر و حساسیت‌زا هستند؛ بنابراین هنگام استفاده از آن‌ها نیازی به دستکش، ماسک یا تجهیزات ایمنی نیست.

می‌توان آن‌ها را رنگ کرد و برای زیباتر شدن ظاهر این عایق‌ها در مکان‌هایی که در معرض دید قرار می‌گیرند می‌توان آن را رنگ‌آمیزی کرد.

این عایق مقاومت بالایی در برابر رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها دارد.

ساختار سلولی این عایق بسته است و فضای بسته بین این سلول‌ها با گاز نیتروژن پرشده است که باعث افزایش مقاومت فوم در برابر فشار و جذب رطوبت شده است.

این عایق‌ها نیازی به پوشاندن ندارند زیرا ساختار سلول بسته آن‌ها از نفوذ آب به داخل جلوگیری می‌کند.

استفاده از عایق الاستومری مراحل عایق کاری را کاهش می‌دهد و نصب بسیار آسان آن‌ها باعث صرفه‌جویی در هزینه و زمان می‌شود.

برخلاف سایر عایق‌ها، این عایق دومنظوره است. این عایق به دو عنوان عایق حرارتی و عایق سرما شناخته می‌شود.

 این عایق قدرت جذب صدا بالایی دارد که آن را به یک عایق صوتی خوب تبدیل می‌کند.

ویژگی‌های صوتی عایق الاستومری

ویژگی‌های صوتی عایق الاستومری

این عایق معمولاً برای از بین بردن صدا استفاده نمی‌شود؛ اما برخی از این عایق‌ها که سلول‌های بازدارند و مانند عایق الاستومری فشرده نمی‌شوند، برای کاهش صدا در فرکانس‌های بالا استفاده می‌شوند.

لازم است بدانید این عایق برای صدای مشکل‌ساز سیستم مکانیکی ساختمان و عموماً در فرکانس‌های پایین در محدوده 250 استفاده می‌شود.

موارد استفاده عایق الاستومری

  • راکتورها
  • صنایع نیروگاهی
  • صنایع شیمیایی
  • اتصالات صنعتی
  • صنایع نفت و گاز
  • مبدل‌های حرارتی
  • ماشین‌های رنگرزی
  • تجهیزات با اشکال پیچیده
  • مخازن نگهداری مواد شیمیایی
  • خطوط پالایش شیمیایی و پتروشیمی
  • خطوط انتقال مواد شیمیایی ولوله‌های بخار

خرید و قیمت عایق الاستومری

خرید و قیمت عایق الاستومری

برای خرید و جویا شدن از قیمت روز این محصول می‌توانید با مشاوران ما در شرکت ایران عایق ارتباط برقرار کنید، همچنین شما می‌توانید اطلاعاتی مفید در مورد انواع عایق الاستومری به دست آورید.

ایران عایق یکی از شرکت‌ها و فروشگاه‌هایی می‌باشد که در زمینه عرضه بهترین انواع عایق الاستومری حرارتی و آکوستیک فعالیت دارد. ضمن اینکه با بهره گیری از تکنولوژی روز باکیفیت‌ترین نمونه محصول را عرضه کرده و توانسته نقش مهم در صرفه جویی انرژی حرارتی و صوتی داشته باشد.

قیمت این محصول با توجه به مزایا و کاربردهای مختلفی که دارد، مناسب بوده و همین موضوع باعث شده تا بازار فروش بسیار خوبی را تجربه کند. در این میان خوب است بدانید قیمت عایق الاستومری به ضخامت محصول، جنس و نوع مواد به کار رفته در آن، برند و کارخانه تولیدی بستگی دارد.

نقش عایق الاستومری در کاهش اتلاف انرژی:

این عایق به عنوان محصولی جدید که هم دوستدار محیط‌زیست و هم مقرون‌به‌صرفه است می‌تواند انتخاب مناسبی برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی حرارتی در سیستم تأسیسات ساختمان مانند لوله‌های نصب موتورخانه و همچنین جلوگیری از ضریب بالا باشد. از دست دادن حرارت و سرمایش در سیستم‌های تهویه مطبوع خانگی و صنعتی.

عایق الاستومری از فومی به نام EPDM ساخته می‌شود و با ساختار سلولی بسته و متخلخل خود از انتقال و جابجایی گرما و سرما جلوگیری می‌کند و حتی به‌عنوان عایق صدا نیز کاربرد فراوانی دارد.

انواع مختلفی از عایق الاستومری وجود دارد، مانند نورد، لوله‌ای و شانه تخم‌مرغی. هرکدام از این محصولات ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود رادارند. عایق الاستومری نورد شده برای عایق کاری روی سطح کانال‌ها و مجاری هوا استفاده می‌شود.

کاربرد عایق لوله الاستومری در عایق کاری سطوح لوله‌های تأسیسات آب سرد و گرم می‌باشد. همچنین از عایق پوسته تخم‌مرغ برای جلوگیری از انتقال صدا از محیطی به محیط دیگر استفاده می‌شود.

با توجه به استفاده از عایق‌هایی مانند پشم شیشه و پشم سنگ درگذشته‌های نه‌چندان دور و اثرات مخرب آن‌ها بر محیط‌زیست و سلامت انسان، اهمیت استفاده از عایق الاستومری امروزه بر هیچکس پوشیده نیست.

این عایق دارای لوازم جانبی است که برای کارایی عایق بسیار مفید است. ازجمله این لوازم می‌توان به انواع پوشش‌های محافظ سطوح خارجی عایق الاستومری و چسب‌های مخصوص چسباندن عایق الاستومری بر روی سطوح مختلف اشاره کرد.

نقش عایق الاستومری صوتی در صدای ماینر:

عایق الاستومری شانه تخم‌مرغی عایق است که برای عایق صدا محیط‌های پرسروصدا مانند اتاق‌های استودیو یا وسایل پرسروصدا مانند ماینرها استفاده می‌شود.

عایق الاستومری را می‌توان در فرآیند صدای ماینر بهروش‌های مختلفی استفاده کرد. اول‌ازهمه در دیواره‌های جعبه ماینر استفاده می‌شود.

ماینر باکس در واقع جعبه یا قسمتی است که دستگاه ماینر در آن قرار می‌گیرد تا صدای آن تا حد زیادی تقویت شود. در این حالت لازم است دیواره داخلی جعبه ماینر عایق‌بندی شود تا حد امکان از انتقال صدا از داخل جعبه به بیرون جلوگیری شود.

بنابراین بهترین گزینه استفاده از عایق الاستومری صوتی شانه تخم‌مرغی است که تمامی سطوح داخل جعبه را می‌پوشاند.

در این حالت امواج صوتی با برخورد به دیواره‌های عایق الاستومری شانه تخم‌مرغ که درواقع تله‌های صوتی هستند شکسته شده و صدا به‌نوعی به دام افتاده و مهار می‌شود.

نقش عایق الاستومری صوتی در فرآیند آکوستیک کردن استودیوها

این عایق نقش بسزایی در ایجاد محیطی عاری از صداهای اضافی در استودیوها و اتاق‌های ضبط دارد. برای این منظور از عایق شانه تخم‌مرغی الاستومری در فرآیند آکوستیک کردن آتلیه استفاده می‌شود.

عایق الاستومری شانه تخم‌مرغی با ساختار سلولی بسته و متخلخل به‌عنوان مانعی در برابر انتقال صدا عمل می‌کند و از انتشار صدا جلوگیری می‌کند.

ضریب انتقال صدا و حرارت عایق الاستومری بسیار پایین است. بدیهی است که ضخامت این عایق در فرآیند صداگذاری بسیار مؤثر است. هرچه عایق الاستومری ضخیم‌تر باشد، ضریب افت صدا بیشتر می‌شود.

درواقع، هنگامی‌که امواج خارجی با شش وجه عایق الاستومری شانه تخم‌مرغ برخورد می‌کنند، با تله‌های صوتی مواجه می‌شوند و در دام آن‌ها می‌افتند. تخلخل سلولی ساختار عایق الاستومری شانه تخم‌مرغ و تراکم بالای این عایق کیفیت و صدا را به بالاترین حد ممکن می‌رساند.

بهتر است تمام گوشه‌ها و درزهای متصل به این محصول را با عایق شانه تخم‌مرغی الاستومری بپوشانید. برای این منظور از قطعات گوشه عایق صوتی الاستومری که به‌صورت پارچه‌ای و کارخانه‌ای تولید می‌شوند استفاده می‌شود.

همچنین تمامی سطوح ازجمله دیوارها و سقف باید با عایق شانه تخم‌مرغی الاستومری پوشانده شود تا از هرگونه تشدید یا تقویت جلوگیری شود. به‌این‌ترتیب می‌توان به محیط ایزوله صدا دست‌یافت.

مقابسه عایق الاستومری با بقیه انواع عایق

مشخصات

عایق الاستومرى

پشم شیشه

پشم سنگ

پلی یورتان

نفوذ آب و رطوبت

ضد آب

پذیر بسیار نفوذ پذیر

بسیار نفوذ

نسبتا مقاوم

ریزش ذرات آلاینده

بدون ذرات

بسیار سمی و آلاینده

سمی و آلاینده

دارای ذرات به میزان کم

اشتعال زایی

نسوز

نسوز

اشتعال زا و بسیار سمی

بدون دود

تولید دود و گازهای سمی

عدم ایجاد گازهای سمی بدون دود

بدون دود

بدون دود

بسیار دودزا و سمی

ایجاد خوردگی روی لوله ها

بدون خورندگی

خورندگی شدید

نسبتا خورنده

نسبتا خورندگی کم

سخن پایانی

امروزه عایق کاری ساختمان از جهات مختلف اهمیت بسیاری دارد و تقریباً یکی از مهم ترین برنامه برای ساختن ساختمان می‌باشد. برای عایق کاری سازه ها می‌توان از نوعی محصول که به نام عایق الاستومری معروف است، بهره ببریم.

این عایق مقاومت بالایی در برابر گرما و سرما دارد و علاوه بر ساختمان سازی در موارد دیگر کاربرد و کارایی دارد. در نهایت باید گفت محصولاتی که توسط شرکت ایران عایق عرضه می‌شوند دارای استانداردهای مشخصی هستند و با کیفیت و اعتبار بالایی در بازار شناخته می‌شوند.

در این میان عایق الاستومری آکوستیک و حرارتی جزء محصولات پرفروش بازار هستند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *